Memories #2 – Bertuah

by Yani on January 10, 2012 · 6 comments in Personal

Assalamualaikum wbt.

Tiba-tiba teringat,

SITUASI 1 : 

S ; Weh, bila mu nak ajar aku Kimia?

Y ; Ajar apa? Tajuk mana? Aku kena ah tengok-tengok dulu.

S ; Hmm. Hmm. Redox. Ha! Ajar aku redox. Yang u-tube reaction tu.

Y ; Hmm. Nanti ah, aku tengok-tengok dulu. Petang ni ah.

***

*One message received*

S ; Weyh, mu katne?

Y ; Kelas ah.

S ; Ok. Aku gi.

**

S ; Belajar kat FR ah weh. Aku dokleh ah dok kelas mu. Haha.

Y ; Hoo. Kejap.

**Ke 4FR.

Y ; Doh mu dok paham wak mane se eh. Aku dok reti laa nak ajar2 orang nih.

S ; Mu op nawok gitu dengan aku. Mu kan cikgu aku. Mu eh, kalau ajar orang koho lekat ilmu tu.

Y ; Hoooo hooooo!

**redox reaction ; transfer of electrons at a distance**

Y ; Mu op, ingat ah. 2 oxidising agent eh, Acidified Potassium Manganate (VII) dengan Acidified Potassium Dichromate (VI). Ye wi ah soalan gane-gane gajoh rima pun. Dua ni memang akan jadi oxidising agent. Maknanya mu boleh ejas lalu ah sebab mu tahu kan electron bergerak dari reducing agent ke oxidising agent. Pandai-pandai ah mu nak hidup. Bereh?

S ; Serius ah mu. Soalan gajoh rima gane-gane pun wak ni akan jadi oxidising agent?!

Y ; Hooooo. Soalan ni keluar esok eh. Caye ah cakap aku. (Agak berani di sini.)

S ; Aku nak tengok je esok gane. Haha. Sembang mu eh.

Y ; Emm. Doh ikut ah.

 

**SPM 2011 ; KIMIA P2

Hahaha! Tak sangka kot! Betul-betul keluar. MASIN PUNYA MULUT. Haha. Soalannya, dia suruh isi tempat kosong. Dia suruh balancekan equation tu. Masa tu I was like. Argghh! Nak menjerit je panggil S. Hahaha. Tengok soalan senyum sorang-sorang kot. Kahkahkah.

Habis je exam, aku cari S, S pun cari aku. Hahaha. Pastu dua-dua macam tak betul. Haha. Syukur sangat. Alhamdulillah.

SITUASI 2 : Petang @ White House

M ; Mu nak aku ajar mu yang mana ni?

Y ; Mathmode ahh. Haha. Ajar aku angle circle tuuu. Segala benda. Mu anggap aku macam dok tahu bende pun eh.

*circle*

M ; Weh mu ! Gini pun mu dok tahu gok?! Hmmh.

Y ; Hola! Mu jangan ah anggap aku bijak macam mu. A+!

M ; Hoooo hoooo.

*30 mins later*

Y ; Aku bimbang ah. Gane esok kalau tak ingat. Masa ni belajar memang ah ingat.

M ; Doh mu gi lalu kelas oh, conteng sikit dekat meja.

Y ; Jahat sangat gitu =,=”

*Malam tu..*

Y ; Weyh! Mu conteng mula nape wak mu ajar aku tadi. Nak mu gok lukis.

M ; Haha. Mende ah mu. Ho. Mu ingat ah ni eh. Senang je circle eh.

Y ; Ho, InsyaAllah. Terima kasih banyak weh!

*SPM 2011 ; Matematik K1

What do you expect then? Haha. Memang keluar pun weh! Soalan yang aku belajar dengan Si M. Masa tu jugak I was like. Arghhhh! Hahaha. Tak sabar nak habis exam tu keluar kelas cari M. Thanks a lot lah weh! Mintak-mintak A+ lah Maths. Weuhuu. Orang lain dari exam awal-awal lagi kot A+ Maths ni. Hmm.

All in all. Apa-apa pun kita buat kena ikhlas. InsyaAllah. Allah permudahkan 🙂 And to all 94’s may 9A+ will be ours then 😀

{ 6 comments… read them below or add one }

1 ima January 10, 2012 at 9:51 PM

hehe,,kenangan sester,,leh agok je M n S tuh,,

Reply

2 Yani January 10, 2012 at 10:18 PM

Hahaha. Betullll. Kenangan 🙁 Takde dah pasni. Tiba-tiba teringat tadi, sembang-sembang dengan Ma. Haha.
Uwhhh. Agak-agak sape? Ahaks!

Reply

3 daniel January 12, 2012 at 12:18 AM

bereh doh ayat 2…glepor ak bace..hahha

Reply

4 Yani January 12, 2012 at 12:25 AM

Err Daniel? Hahaha. Yer2. Aku pun suke gok ingat mula. Haha

Reply

5 muim January 15, 2012 at 12:11 PM

mcm aq ngn abu je

Reply

6 Yani January 16, 2012 at 9:31 PM

Hahaha. Ye doh la tu kot.

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: