And she apologizes

by Yani on July 22, 2011 · 0 comments in Personal

Ada yang bilang, yang pertama minta maaf itu. Dialah paling mulia. Memang. Allah tu tahu apa yang pantas diterima oleh seseorang. Mereka yang pertama memohon maaf memang pantas dipanggil mulia. Manusia tak lekang dengan perasaan ego. Dengan meminta maaf, sekali gus dibuangnya rasa ego, direndahkan maruah dirinya.

Kadang-kadang kita perlu tahu salah apakah yang mereka lakukan sehingga minta maaf segala. Dan saya rasa ini bukan sesuatu yang salah, malah harus diketahui. Itu hak masing-masing. Dan bagi pesalah, anda seharusnya tahu salah apakah anda dan menjawab persoalan tersebut.

Apa-apa pun yang penting, maaf itu haruslah bukan sekadar luahan kata-kata, tapi harus lahir dari hati yang ikhlas. Dan penting jugak untuk kita tidak mengulangi kesilapan yang sama. Dan semoga saat manis yang dulunya kita alami, akan kekal sampai bila-bila kerana 1 perkataan, maaf.

Jadi, kepada semua orang. Saya minta maaf untuk segala kesalahan, mana-mana yang ingin tahu kesalahan apakah yang saya lakukan terhadapnya, boleh inbox. HAHAHA. I’ll try to remember back what I’ve done. And if I’m to outspoken or maybe more to free-spoken, don’t put a blame on me. Dah nak tahu sangat kan.

Tapi like seriously, I’m really sorry, for everything. And please, make things be just  like the way it used to be.

Hmph. I miss you. I miss, the old us.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: